Homemade Wine [Song]


Uploaded by TrinidadAndTobago101

HOMEMADE WINE
By Scrunter

Ah went paranging by mih neighbours [Aye Miss Gloria]
End up by Miss Gloria [Aye Miss Gloria]
Ah say, Madam, what you have to offer? [Aye Miss Gloria]
She say, Ah have everything right here [Aye Miss Gloria]
I doh buy whiskey, neither strong rum [Aye Miss Gloria]
It is against my religion [Aye Miss Gloria]
Ah have homemade wine in all description [Aye Miss Gloria]
Oh boy you could sample anyone.
I have Citrus [pa pa pa]
Hibiscus [pa pa pa]
Dandy root [pa pa pa]
Passion fruit [pa pa pa]
Tee Marie [pa pa pa]
Strawberry [pa pa pa]
Aloes [pa pa pa] and Cane.

Chorus:
I want some homemade wine, Madam Gloria
Gih me de home de wine. It nice!
Ah want some homemade wine, Madam Gloria
Gih me de home made wine. It sweet!
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]

Ah eat black cake from Joan already [Aye Miss Gloria]
So right now, ah doh want no more [[Aye Miss Gloria]
But all dem local wine you present me [Aye Miss Gloria]
Ah got to taste some ah dem for sure [Aye Miss Gloria]
Oh Madam, which one is yuh favourite? [Aye Miss Gloria]
Bring it out quick, leh me taste it [Aye Miss Gloria]
Is you who make it and yuh must know [Aye Miss Gloria]
Ah want a good head before ah go! [Aye Miss Gloria]
She say hog plum [pa pa pa]
Pommerac [pa pa pa]
Cashew [pa pa pa]
Guava [pa pa pa]
Balata [pa pa pa]
Bandanya [pa pa pa]
Aloes, [pa pa pa] and Cane.

Chorus:
I want some homemade wine, Madam Gloria
Gih me de home de wine. It nice!
Ah want some homemade wine, Madam Gloria..Ey!
Gih me de home made wine. It sweet!
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]

She say, cocoa wine does give me short breath [Aye Miss Gloria]
And sometimes it makes me upset [Aye Miss Gloria]
Maybe de seed dat have it so strong [Aye Miss Gloria]
Or ah leave it in de jar too long [Aye Miss Gloria]
When it come to wine, I have de recipe [Aye Miss Gloria]
You could go out dey, ask anybody [Aye Miss Gloria]
Any function, any party [Aye Miss Gloria]
Dem gyul does come running, running, running looking for me.
Dey want Cocoa [pa pa pa]
Long mango [pa pa pa]
Dandy root [pa pa pa]
Passion fruit [pa pa pa]
Tee Marie [pa pa pa]
Strawberry [pa pa pa]
Aloes [pa pa pa] and Cane.

Chorus:
I want some homemade wine, Madam Gloria
Gih me de home de wine. It nice!
Ah want some homemade wine, Madam Gloria
Gih me de home made wine. It sweet!
Pum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]
Pa dum pum [pa pa pa]...
.............................................................................................

"Patria est communis omnium parens" - Our native land is the common parent of us all. Keep it beautiful, make it even more so.

Blessed is all of creation
Blessed be my beautiful people
Blessed be the day of our awakening
Blessed is my country
Blessed are her patient hills.

Mweh ka allay!
Guanaguanare

0 comments: